top of page
  • טל עוזיאלי

איפה הם היום: ההבטחות של מונדיאליטו 2015

טורנירי נבחרות של גילאים צעירים הם תמיד הבטחה למשהו חדש ומרענן. קשר שיפרוץ, חלוץ שיפציץ, שחקן אלמוני שאתה גילית ותוכל בעתיד להתקרקר על כולם שלא ראו אותו כשעלה כמחליף בדקה ה-87 במשחק השלישי והלא קובע בשלב הבתים. לפני כל טורניר יש שמות שמסומנים כעתיד של הכדורגל, אבל כמו אהבה ראשונה שהכזיבה או בחורה שחושבת שהטרדת אותה בטינדר ומזמינה עליך משטרה ואתה חודש במעצר בית, לא לכל סיפור יש סוף טוב. יש כאלה שממשים את הפוטנציאל, ויש אחרים שנעלמים אל תהום הנשייה.


לפני מונדיאליטו 2015, עוזי דן מהארץ, מבכירי עיתונאינו, סימן עשרה שחקנים שעשויים לפרוץ אל קדמת הבמה של הכדורגל העולמי. ארבע שנים לאחר מכן וערב אליפות העולם עד גיל 20 שתיערך בפולין, חזרתי כדי לבדוק מה קרה איתם מאז והאם הם עמדו בציפיות, שלנו ושלהם.


אנחל קוראה (ארגנטינה)

מתוך הרשימה, השחקן שמשחק באכסניה הכי מכובדת. יליד רוסאריו שנרכש בגיל 20 על ידי אתלטיקו מדריד ב-5.5 מיליון יורו השתלב בצורה לא רעה אצל הקולצ'נרוס, אבל קשה להגדיר אותו כרכש מוצלח במיוחד או כשחקן ששייך לטופ העולמי. מייצג ראוי לפיחות במעמדו של הכדורגל הארגנטינאי שצפוי כנראה לצעוד עוד הרבה שנים במדבר. שחקן נחמד, אבל רחוק מלהיות כוכב על. לסגל של סקאלוני לקופה אמריקה הקרוב הוא לא זומן. "הוא הגיע לכאן עם הרבה רעש וצלצולים", אומר חיימה קאמראסה, שהיה בעל זיכיון למזנון באצטדיון הקודם של אתלטיקו, הוויסנטה קלדרון, "אנשים ציפו לשחקן שיהיה שילוב של די מריה ואגוארו, אבל קיבלו בקושי שחקן משלים. מה אני אגיד לך? מבחינתי הוא סתם שחקן".

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: אין ממש, אבל אם חייבים אז ג'ובאני סימאונה (פיורנטינה).


גדעון זלאלם (ארצות הברית)

אחד השמות הכי אלמוניים ברשימה. נולד בברלין להורים ממוצא אתיופי, שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה, עבר לארצות הברית וקיבל אזרחות, והוחתם על ידי ארסנל בגיל 16. ערך בכורה במדי התותחנים בגיל 17 אבל לא הצליח להותיר רושם באף מועדון וכבש רק שני שערים במהלך הקריירה. כיום משחק במדי סואופ פארק ריינג'רס מהמקום הלפני אחרון בליגה השנייה בארצות הברית. "בקבוצת הנוער של המועדון הוא דווקא הרשים", מספר ג'יימי סמית', שהיה חלק מהצוות שהחליף את תשתית החשמל באצטדיון האמירויות, "אבל מרגע שהוא עלה לבוגרים ראית שזה לא זה. אני אגיד לך את האמת, אני חושב שבמקום העבודה שלי יש שחקנים יותר טובים ממנו".

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: אין.


גם הנבחרות הצעירות של ארגנטינה ממעטות להגיע להישגים בשנים האחרונות


דייגו פוייט (אורוגוואי)

מי שזוכר את האבא, גוסטבו פוייט, ציפה לקשר אנרגטי שלא מפסיק לרוץ, תמיד מוציא מעצמו יותר ממה שיש לו ועם משחק ראש טוב, אבל במקרה הזה התפוח נפל די רחוק מהעץ. דייגו גדל באנגליה ושיחק בנבחרות הצעירות שלה לפני שבחר לייצא את אורוגוואי, צעד שלא באמת השפיע על אף אחת מהן. בעונה האחרונה הוא לא היה שייך לאף קבוצה. "היינו שמחים כשהוא הגיע כי חשבנו שהוא יהיה כמו אבא שלו", אומר אוליבר טנניסון-גרימסבי, עובד ניקיון בלונדון סטדיום, האצטדיון החדש של ווסטהאם, "אבל כנראה שאם לא אבא שלו אף אחד לא היה מחתים אותו על חוזה מקצועני. לא רוצה להעליב אף אחד, אבל בגן של הבן שלי יש שחקנים יותר טובים ממנו".

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: גסטון פריירו (פ.ס.וו).


יוליאן ברנדט (גרמניה)

השחקן הטוב ביותר ברשימה, רק השבוע נרכש על ידי דורטמונד תמורת 25 מיליון יורו. יוגי לב ספג ביקורת חריפה אחרי שהעדיף לקחת את ברנדט למונדיאל על חשבונו של לירוי סאנה. לברנדט יש ים של כישרון, אבל לצד שערים יפים ופעולות מרהיבות, יש לו יותר מדי דקות ומשחקים שבהם הוא לא מורגש. עדיין לא מיצה את הפוטנציאל, אבל בהחלט שחקן שתמיד כיף לראות. אולי יעזור לדורטמונד בעונה הבאה לשבור את הרצף הבלתי נגמר של באיירן. "שחקן שחקן", מעיר קרל גרופטה, המעסה של קבוצת הנשים של באייר לברקוזן, כשהוא נשאל על ברנדט.

השחקן ש(נגיד)עשה את זה מאותה נבחרת: יוליאן וייגל (דורטמונד).



גבריאל בושיליה (ברזיל)

בתחילת הקריירה שלו ניצת ויכוח סוער בדרך שבה צריך להגות ולכתוב את שמו ולאחר ניסיונות עם בוקיליה ואפילו בוסקילה, הפור נפל על בושיליה. שחקן טוב שעדיין לא מיצה את כל הפוטנציאל שיש לו ברגליים. זכה עם מונאקו באליפות כשהוא תורם לא פחות משישה שערים בפחות מ-500 דקות. בעונה האחרונה הושאל לנאנט וסיים עם ארבעה שערים וארבעה בישולים. סבל מפציעת ברך קשה מאוד במהלך הקריירה, אבל עדיין לא אמר את המילה האחרונה.


אנדראס פריירה (ברזיל)

מנצ'סטר יונייטד רוצה לחזור לפסגת הכדורגל העולמי, אבל קשה להאמין שאנדראס פריירה הוא מסוג השחקנים שמסוגלים להחזיר אותה לשם. הקשר שנולד בכלל בבלגיה לא רע בכל מיני אספקטים, אבל לא מבריק באף אחד מהם. בטורניר עצמו הוא כבש את שער השוויון בגמר שלא הספיק לברזיל שהפסידה 2:1 לסרביה אחרי הארכה. גם אם הוא יישאר ביונייטד בעונה הבאה, קשה לראות אותו עושה דברים משמעותיים. "הרבה אנשים שואלים אותי על אנדי", מספר ג'ושע מקארתי, שמחלק לפני כל משחק בית של מנצ'סטר יונייטד את התוכניה באולד טראפורד, "אבל זה כמו שתשאל אותי על החתולה שעומדת פה בחוץ" (כנראה רפרור לאשתו של ישראל כץ ולדבריה על גדעון סער).

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: גבריאל ז'סוס (מנצ'סטר סיטי).



גם באולד טראפורד לא מחזיקים יותר מדי מאנדראס פריירה

קלצ'י איהנאצ'ו (ניגריה)

האיש שהיה יכול להעניק את האליפות לליברפול אבל החטיא כמו טירון בדקה ה-87 מול הקבוצה אליה הגיע בגיל 17 מניגריה. מי שנחשב לחלוץ העתיד של מנצ'סטר סיטי נמכר ללסטר לפני שנתיים בכמעט 30 מיליון יורו, אבל מאז כבש רק ארבעה שערים ב-54 משחקים. בקצב הזה קשה לראות אותו ממשיך ברמות הכי גבוהות.

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: ווילפרד אנדידי (לסטר).


רוני (מרקוס) לופס

הקשר ההתקפי נולד בברזיל, צמח במחלקת הנוער של בנפיקה והגיע למנצ'סטר סיטי בגיל 15. בעונה שעברה הוא היה אדיר במדי מונאקו עם 15 שערים וחמישה בישולים, אבל העונה הוא היה הרבה פחות טוב ורשם רק שני שערים ושני בישולים, גם בגלל פציעה שגרמה לו להיעדר מהמגרשים למשך תקופה לא קצרה. עדיין לא הגיע לתקרת הזכוכית שלו, ועוד עונות כמו העונה שעברה יעלו את קרנו.

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: גונסאלו גדש (ולנסיה) ואנדרה סילבה (סביליה).


אנדראה זיבקוביץ'

השחקן הצעיר ביותר ששיחק במדי הנבחרת הבוגרת של סרביה וחלק מרכזי מהנבחרת עד גיל 20 שזכתה בטורניר, סומן מגיל צעיר כנער הפלא של הכדורגל הסרבי, אבל משהו בדרך השתבש. קיצוני עם מהירות לא רעה ודריבל טוב, אבל ממעט לאיים על השער (רק שלושה שערים בשלוש עונות בבנפיקה!). הפורטוגלים אולי פנטזו על עוד מכירת ענק, אבל קשה להאמין שזה יקרה עם זיבקוביץ' שגם לא צפוי לקבל יותר מדי קרדיט בנבחרת הבוגרת שופעת הכישרון של סרביה.

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' (לאציו).

השחקן שלא עשה את זה מאותה נבחרת: פרדראג ראיקוביץ' (מכבי ת"א).


קליפורד אבואגי

בגאנה חשבו שמתבשל להם אנדרס אינייסטה הבא, אבל הקשר נמוך הקומה, שנבחר לשחקן השלישי בטיבו בטורניר של 2013 (פוגבה נבחר למצטיין) נשכח מאז בתהום הנשייה, לפחות בכל מה שקשור לכדורגל האירופי. אחרי מספר עונות כושלות בגרנאדה הוא הרחיק עד אטלס המקסיקנית, אלא שגם שם הוא רחוק מלהבריק. בטורניר של 2015 גאנה הובסה 3:0 על ידי מאלי בשמינית הגמר, וזה די מסתדר עם נבחרת שהוציאה מעט מאוד שחקנים בולטים.

השחקן שעשה את זה מאותה נבחרת: גודפרד דונסה (בולוניה).


למונדיאליטו של 2019 ברזיל כלל לא העפילה


92 צפיות0 תגובות
bottom of page